تفاوت باتری لیتیوم یون و لیتیوم پلیمر

باتری لیتیوم-یون چیست؟

تفاوت باتری لیتیوم یون و لیتیوم پلیمر : این مدل باتری ها مدت زمان طولانی است که طراحی و تولید می شوند و هنوز هم رایج ترین و محبوب ترین نوع باتری ها برای استفاده در انواع وسایل الکترونیکی هستند.

 

لودسل سوها

 

دلیل محبوبیت این نوع باتری این است که طول عمر باتری های لیتیوم یون بالا می‌باشد. چگالی انرژی این نوع باتری ها بسیار زیاد بوده و خرید این نوع باتری ها بسیار مقرون به صرفه هم می باشد.

باتری های لیتیوم یون قابل شارژ و بسیار فشرده هستند، به همین دلیل در وسایل نقلیه الکترونیکی کاربرد فراوانی دارند. همچنین در این نوع باتری ها، یون های لیتیوم با بار مثبت از آند توسط الکترولیت به کاند منتقل خواهند شد و بالعکس.

 

لودسل زمیک

 

انتخاب باتری لیتیوم یون و لیتیوم پلیمر

با توجه به اینکه هر دو مدل باتری دارای مزایا و معایبی هستند، اگر می خواهید باتری را انتخاب کنید که قدرت کافی را بدون توجه به زمان تحویل دهد، می توانید باتری لیتیوم-پلیمر را انتخاب نمایید.

باتری لیتیوم پلیمر فضای ذخیره سازی کمتری را در خود نگه می دارد اگرچه می تواند انرژی کافی را در اختیار مصرف کنندگان قرار دهد. همچنین اگر به مدت طولانی به جریان برق نیاز دارید، می توانید باتری لیتیوم یون را انتخاب نمایید. به دلیل اینکه باتری های لیتیوم-یون شارژ بیشتری دارند و به مدت طولانی تر کار می کند.

 

لودسل سل تک

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس تلفنی

بستن
مقایسه