طراحی و ساخت دستگاه های تست و کنترل

امروزه تنها تولید و ساخت قطعات توسط واحد های صنعتی مختلف صورت می گیرد. اما تنها ساخت قطعات حتی با دقیق ترین ماشینها نیز در یک کارخانه کافی نمی باشد و در کنار تجهیزات تولیدی نیاز به تجهیزات کنترلی و آزمایشگاهی می باشد. تک کنترل با سالها تولید دستگاههای تست و کنترل ادعا می کند که از بهترین های این صنعت در کشور می باشد.

طراحی و ساخت دستگاه های تست و کنترل
طراحی و ساخت دستگاه های تست و کنترل

مرحله اول:

اولین گام برای طراحی یک دستگاه تست و کنترل، شناخت تمام مشخصات قطعه می باشد. برای این مهم باید مشخصات فیزیکی قطعه، متریال، کارکرد آن در مجموعه بزرگتر و غیره مورد بررسی قرار گیرد.

مرحله دوم:

در مرحله بعد باید نسبت به نحوه تست قطعه اشراف کامل داست. برای این منظور باید استاندارد قطعه به طور کامل توسط تیم مهندسی مطالعه شود و در صورتی که استاندار زیر مجموعه ای از استاندارد دیگر باشد، آن استاندارد نیز به طور کامل بررسی شود.

مرحله سوم:

حال نوبت به طراحی اولیه دستگاه مورد نظر می باشد. در این مرحله یک شمای کلی از دستگاه تست مورد نظر توسط تیم تک کنترل کشیده می شود، اجزا و المانهای مورد نیاز انتخاب می شود و یک تصویر کلی از دستگاه بوجود می ۀید. یکی از افتخارات تک کنترل استفاده از المانهای با کیفیت می باشد که معمولا ساخت کشورهای اروپایی می باشد. در انتهای این گام تک کنترل می تواند یک قیمت کلی از دزستگاه به مشتری ارائه دهد.

مرحله چهارم:

پس از تایید طرح اولی توسط مشتری نوبت به ساخت دستگاه می رسد. دستگاه مدل شده توسط نرم افزار، به صورت نقشه دو بعدی در می آید و به واحد تک کنترل فرستاده می شود. سپس قطعات دستگاه توسط اپراتورهای ماشینکاری با تجربه، ماشینکاری می شود. در این حین واحد برق و کنترل، روی تابلو برق دستگاه به همراه برنامه PLC(در صئرت نیاز) آن کار می کند. پس از اتمام ماشینکاری کلیه قطعات، دستگاه مونتاژ می شود و تست اولیه بر روی دستگاه انجام می شود. در صورت تایید بودن عملکرد دستگاه، دمونتاژ می شود و عملیات مورد نیاز از قبیل رنگ و آبکاری و غیره صورت می گیرد.

در انتها دستگاه در محل مشتری نصب و راه اندازی می شود و کلیه آموزشهای لازم به مشتری داده می شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس تلفنی

بستن
مقایسه